شبکه های اجتماعی و سئو

شبکه های اجتماعی و سئو

یکی از مواردی که در زمینه سئو درباره آن بحث می شود تاثیر شبکه های اجتماعی و سئو بر روی رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجو است.

با اینکه این تصور همچنان وجود دارد که شبکه های اجتماعی به علت تغییرات زیاد در نوشته ها، حذف یا تغییر آنی آنها، نحوه ارتباط مخاطب ها با شبکه اجتماعی شما و بسیاری از مسائل دیگر نمی تواند تاثیری در سئو داشته باشد و همچنین اعلام گوگل مبنی بر اینکه این موتور جستجو امکان و بستر کافی برای رتبه بندی سایت ها براساس علامت های شبکه های اجتماعی فیسبوک و تویتر را ندارد

Today we do not have sufficient grounds to consider social signals from Facebook and Twitter when ranking sites.
Source: https://www.linksmanagement.com/how-social-signals-affect-seo/

ولی تجربه متخصصین سئو جهان نشان داده که در شرایط مساوی سایت هایی که دارای فعالیت در شبکه های اجتماعی هستند دارای رتبه بهتری نسبت به سایت های دیگر دارند.

بنابر این از آنجائیکه تجربه بالاتر از هرچیز دیگری است ما هم تاکید بر شبکه های اجتماعی برای رتبه سایت در گوگل داریم.

فاکتورهایی که باید در مورد شبکه های اجتماعی مدنظر قرار داد (شبکه های اجتماعی و سئو):

 

فاکتورهای شبکه های اجتماعی و ارتباط آنها با سئو

1- تعداد لایک گوگل پلاس

2– بک لینک از نوشته ها در شبکه اجتماعی به صفحه مرتبط با نوشته

3- فعالیت در شبکه های اجتماعی و حضور مداوم. با درج مطالب و جذب مخاطب و افزایش کاربران یک سیگنال خوب به موتورهای جستجو خواهید فرستاد.

4- ترافیک بازدید از شبکه های اجتماعی. با فعالیت در شبکه های اجتماعی کاربران قبل از ورود به سایت شما می دانند که به دنبال چه مطلبی هستند و با این کار نرخ فرار از سایت bounce rate کاهش خواهد یافت. (شبکه های اجتماعی و سئو).
5- در خاتمه باید گفت که منظور از شبکه های اجتماعی سایت هایی هستند که کاربران می توانند محتوای دلخواه خود را به صورت مستقیم درج کرده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. نمونه هایی از شبکه های اجتماعی سایت فیسبوک، تویتر، لینکداین، سایت ویکی پدیا و کلیه سایت های وب 2.0 را شامل می شوند. (شبکه های اجتماعی و سئو)

نوشتن نظر