سایت را خودمان سئو کنیم یا به متخصص سئو (سئوکار) بسپاریم؟

در برخی از انجمن ها و تاپیک های مختلف با این عناوین مواجه شدیم که سایت را خودتان سئو کنید و به دست سئوکار ندهید. پولتان را دو نریزید و … از این نوع دست نوشته ها که اگر در اینترنت ایران جستجو کنید با بسیاری از این عناوین مواجه خواهید شد.

در اینجا قصد دارم یک واقعیت کلی را در مورد سئو خدمت کاربران گرامی عرض کنم. شاید در بحث سئو بعضی وقت ها با رقم های نجومی همکاران مواجه شویم و تفاوت قیمت زیادی در برخی از پروژه های سئو مشاهده شود. و همچنین در بعضی از پروژه ها بدلیل شکست سئوکار این تفکر در اذهان ایجاد شده که سئوکارها به جز اینکه پول های گزاف می گیرند کار دیگری انجام نمی دهند و اگر خودمان سئو می کردیم موفق تر بودیم.

ببینید سئو یک رقابت و یک مسابقه است. در یک مسابقه مثلاً اتومبیل رانی ممکن است یک نفر خودش با ماشینی که خودش تهیه کرده وارد مسابقه شود و حتی برنده هم بشود. خب این یک مسئله دور از ذهن نیست. ممکن است آن مسابقه در حدی باشد که نیاز به اینکه یک راننده حرفه ای استخدام کند نباشد و یا اینکه بخواهد ماشینی را طراحی کند که دارای مشخصات فنی بسیار بالایی از نظر سرعت و مقاومت باشد. در این نوع مسابقات با توجه به نوع رقابت و اینکه چه راننده هایی از چه کشورهایی با چه مقام هایی و با چه ماشین هایی شرکت کرده اند می توان تصمیم گرفت که آیا با ماشین خودمان و با رانندگی خودمان شرکت کنیم یا اینکه این کار را به یک راننده حرفه ای با یک ماشین بسیار تخصصی بسپاریم.

اگر شما در مسابقه اول که زیاد حرفه ای نبوده بیایید و راننده استخدام کنید و ماشین گرانی تهیه کنید خب ممکن است با احتمال زیادی برنده شوید ولی با چه قیمتی؟ میلیون ها تومان هزینه کنید که یک جام ابتدایی را ببرید؟

سئو هم همینطور است شما باید بررسی کنید که با آمدن به صفحه اول گوگل و برنده شدن چه درآمدی خواهید داشت. آیا مقرون به صرفه است که برای کلماتی که در هفته جستجوی آنها به 10 عدد هم نمیرسد هزینه های میلیونی کنید؟

حتی در مسابقات در سطح پایین هم احتمال شکست هست. چه کسی می تواند تضمین کند که در هر مسابقه ای برنده خواهد بود؟ چه تیم فوتبالی می تواند تضمین کند که در هر مسابقه ای برنده خواهد بود؟ حتی تیم های قدر فوتبال هم در کارنامه خود شکست های زیادی از تیم های سطح پایین داشته اند.

خب بعد از شکست باید بگویند که مربی تخصص نداشته؟ یا اینکه مربی تیم کلاهبدار بوده که ما شکست خوردیم؟

نه دوستان در مسابقات (سئو) باید آنالیز رقبا صورت گیرد. باید بدانید که با چه رقبایی طرف هستید. آنها چه اقداماتی کرده اند. آیا می توانید با هزینه 1 میلیون تومان به رقابت با رقبایی که ده ها میلیون تومان هزینه بک لینک کرده اند رفت؟ آیا می توان با 1 میلیون تومان به صفحه اول آمد و درآمد روزانه 5 میلیون تومان به بالا داشت؟

خیر. این یک رویا بیش نیست. اگر چنین باشد و لینک های صفحه اول چنین درآمدی داشته باشند مطمئن باشید نخواهند گذاشت شما به راحتی جای آنها را با 1 میلیون تومان بگیرید.

کلمات را آنالیز کنید. بدون مطالعه شروع به کاری نکنید. و وقتی کار بدون مطالعه و تحقیق را شروع کردید دیگران را محکوم نکنید. اولین کسی که اشتباه کرده خود شما هستید نه سئوکار.

حتی برخی از سئوکاران هم دچار این توهم خواهند شد که با هزینه کم و زمان اندک در کلماتی که دارای رقبای قدرتمندی هستند برنده خواهند بود که اشتباه محض است.

دیگر زمان سئو آسان و سریع به اتمام رسیده. سئو یک تخصص و یک مسابقه فوق حرفه ای در دنیا شده. اگر به دنبال درآمدهای نجومی هستید باید با سرمایه اولیه زیادی به این میدان بیایید و پول اندک خود را با وعده و وعید برخی سودجویان به هدر ندهید.

یک سایت رایگان دیگر برای درج بک لینک با اوتوریتی بالا تقدیم به شما:

http://gilad.deviantart.com/art/It-s-a-brand-new-day-123413610