روش گوگل برای رتبه بندی سایت

چنانچه در گوگل کلیدواژه سئو و یا آموزش سئو را جستجو کنید، سایت های زیادی را خواهید یافت که درباره سئو، مقالات متنوع و زیادی را درج کرده اند و هر کدام از دید خود و تجربیات خود و بعضی از آنها هم از ترجمه مقالات خارجی مطالبی را نوشته اند.

اما کدام یک از این سایت ها روش اصلی سئو و الگوریتم گوگل را با زبانی ساده به کاربران ارائه داده اند؟ شاید هیچکدام. دلیل آن هم مشخص است. معما چون حل شود آسان شود. اگر روش و تجربیات ناچیز خودمان را به کاربران بگوییم که دیگر کسی سفارش کار سئو به ما نخواهد داد|||

اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است چرا که در دنیای رقابت باید قوی بود و بهترین کار را ارائه داد و هر روز بهتر از روز قبل خدمت رسانی کرد و دانسته های خود را باید با دیگران به اشتراک گذاشت تا هم خودمان و هم دیگران در کار پیشرفت کنیم.

بنده هم جدای از این مقوله نیستم و شاید فاکتورهای اصلی و رمز و رازی که برای خودم به عنوان فوت کوزه گری می دانم را هیچوقت در فضای اینترنت بازگو نکنم. اما در اینجا میخواهم یکی از اصول اصلی که همه ما آن را می دانیم ولی نادیده می گیریم را برای شما بیان کنم که دانستن آن و تکرار روزمره آن همان روش اصلی سئو است.

روش گوگل برای رتبه بندی چیست؟

گوگل بارها عنوان کرده که به دنبال این نباشید که گوگل چه میخواهد بلکه بدنبال این باشید که مخاطبان شما از شما چه می خواهند.

این جمله روش اصلی سئو را در خود نهفته که بنده آن را برای شما شفاف خواهم کرد.

 

یک شخصی که قصد سئو سایت خود را دارد برای چه منظوری حاضر است هزینه کند تا به صفحه اول بیاید؟ آیا هدف آن نگاه کردن به سایتش است؟ مسلماً خیر. او میخواهد از سایت خود کسب درآمد کند. میخواهد هزینه ای که برای سئو سایت خود می پردازد را نه تنها تأمین بلکه چندین هزار برابر آن را از اینترنت جذب و کسب کند.

خب فرض کنید شما یک کاربر و به دنبال یک محصول یا خدمات خاصی در گوگل مشغول جستجو هستید. روی چه سایت هایی کلیک می کنید؟ مشخص است روی سایت هایی که دارای مشخصات زیر باشند:

1- سایت دارای عنوانی باشد که بدنبال آن هستیم.

2- سایت به زبانی باشد که ما بتوانیم آن را بخوانیم.

3- موضوع سایت با آنچه که ما بدنبال آن هستیم همخوانی داشته باشد نه اینکه عنوان آن برای جذب مخاطب و تقلبی باشد.

4- سایت با سرعت خوبی باز شود چرا که اگر کند باشد از آن صرفنظر خواهیم کرد.

5- سایت دارای عکس های زیبا و جالب باشد و منطبق با همان چیزی باشد که بدنبال آن هستیم.

6- در سایت بتوانیم به راحتی به صفحاتی که بدنبالش هستیم برسیم و سردرگم نشویم.

7- مطالب سایت محتوا داشته باشد یعنی اینکه بتوانیم با خواندن مطالب در باره موضوع و یا خدمتی که بدنبال آن هستیم اطلاعات کافی پیدا کنیم. (مطالب تکراری و کپی نباشند و یا بی معنا برای مخاطب و فقط قصد گول زدن گوگل را داشته باشد)

8- عناوین مطالب به صورت بزرگ و واضح بوده و با نگاه کردن به اندازه عناوین و خود متن بتوانیم تیترها را از متن اصلی تشخیص بدهیم.

آیا شما وقتی که به چنین سایتی برخورد می کنید آن را سریع می بندید و به سراغ سایت دیگر می روید؟ مسلما خیر. بنابر این در سایت برای مدت زیادی به گشت و گذار می پردازید. (نرخ فرار از سایت یا bonce rate پایین می آید).

الگوریتم اصلی گوگل بر همین اصل استوار است. اگر شما بتوانید یک سایت با مشخصاتی که در بالا ذکر شد داشته باشید مسلم بدانید که در نتایج جستجو در صدر قرار خواهید گرفت و این همان سئو موفق است.

بنابر این از گوگل و الگوریتم ان هراس نداشته باشید و آن را زیاد پیچیده ندانید. بجای آن به فکر مخاطبان خود باشید.

برای دریافت و اطلاع از تخفیف ها، نرم افزارها و امکانات رایگان سایت در خبرنامه 724 مشترک شوید.

[newsletter_form]