انتخاب بک لینک مناسب

باید توجه داشت که موتور جستجوی گوگل همانند دیگر جستجوگرها سعی در نشان دادن بهترین نتایج از دیدگاه کاربران هستند. گوگل همواره این جمله را یادآوری کرده که به گوگل توجه نکنید بلکه ببینید کاربران شما چه می خواهند. یکی از فاکتورهای مهم ارزیابی موتورهای جستجو منحنی یا نمودار لینک بیلدینگ است. و اهمیت این قضیه در طبیعی بودن این نمودار برای گوگل است.

نمودار بک لینک شامل:

  • کیفیت صفحه یا سایتی که به شما لینک میدهد.
  • ارتباط و همخوانی منابعی که به شما لینک میدهند
  • نوع و الگوی لینک (شبکه اجتماعی، انجمن، خبری و …)
  • انکورتکست لینک

معنی انکورتکست: هنگامی که شما یک کلمه یا عبارت را به سایت و یا صفحات سایت لینک می کنید به این نوع لینک با نوشته انکورتکست می گویند. Anchortext

گوگل تمامی موارد بالا را در نمودار بک لینک شما در نظر میگیرد و محاسبه می کند و هرکدام از موارد را غیر طبیعی تشخیص دهد سایت شما را پنالتی یا جریمه خواهد کرد.

انتخاب درست بک لینک و درج آن به صورتی که طبیعی جلوه کند باعث خواهد شد بیشترین بهره را از بک لینک ببرید. اکثر کسانی که در لینک بیلدینگ و سئو شکست می خورد کسانی هستند که به جنبه تخصصی بک لینک توجه ندارند و بدون هیچگونه دانش و تجربه ای اقدام به خرید بک لینک می کنند.

در انتخاب بک لینک باید طبیعی بودن نمودار را در اولویت قرار دهید. استفاده از لینک های فالو به همراه لینک های نوفالو و همچنین ایجاد لینک بیلدینگ در بازه زمانی و تنوع در نوع سایت لینک دهنده و کیفیت آن از نظر DA و PA تا حدودی باعث خواهد شد ساختار لینک بیلدینگ شما طبیعی بوده و رتبه شما با درصد بالایی ارتقاء پیدا کند.